Anmeldelse: Charlie´s Angels Full Throttle

De er smukke, de sparker røv og de arbejder for Charlie. Amerikas bedste "skjulte våben" bliver igen sluppet løs, når Cameron Diaz, Drew Barrymore og Lucy Liu genforenes i Charlie’s Angels, Uden Hæmninger.

Det hele begynder i Mongoliet lige som en rigtig god James Bond film, blandet sammen med lidt Indiana Jones, og så tre Spice Girls lignende tøser, der sparker røv og rider på mekanisk tyr iført rottehaler og hvid pels. Det er det perfekte startskud, og det bliver bedre og bedre for hvert sekund Charlie´s Angels Full Throttle kører over lærredet. Det er årets bedste action film, godt blandet sammen med en masse humor og de tre ekstremt smukke og sexede skuespillerinder Cameron Diaz, Drew Barrymore og Lucy Liu.

Ofte når der bliver lavet en toer, begynder man at koge suppe på det samme og malke den til sidste dråbe, men denne her toer har dobbelt så meget action, dobbelt så meget sex over sig, dobbelt så meget humor, dobbelt så meget af det hele. Som filmen skrider frem, bliver påklædningerne mindre og mindre til, ja mine damer og herrer, nok mest herrerne, til alle tre engle ikke har en trevl på kroppen. Det vrimler med stjerner i alle kroge af filmen, og det er en fryd at se, at nogen i Hollywood stadig kan have det sjovt og få så meget energi ud til publikum. Der er Demi Moore, og John Cleese, og Matt LeBlanc, og listen bliver ved i det store og i det små. Bill Murray er blevet skiftet ud, men det gør ikke det fjerneste, for Bernie Mac har overtaget, og han er med alt respekt en hel del morsommere og tilstedeværende.

Instruktøren McG fik sin spillefilmsdebut med Charlie´s Angels i 2000, og hans tidligere arbejde med musikvideoer og reklamefilm, giver ham et ekstra plus hos mtv generationen. Han tør putte de ekstra farver på, han tør klippe hurtigere og hurtigere, bruge kameratekniker og visuelle effekter som de fleste har vænnet sig til, fra netop musikvideoer. Nu vi taler lidt om musik, så er filmens soundtrack en hel historie for sig. Hvis du tager det med til den næste fest, behøver I ikke andet musik den aften. Der er alt fra a til å på den cd skive, og det er alle sammen numre, man godt kan hører mere end en gang.

Alt i alt er Charlie´s Angels Full Throttle en 106 minutters lang for fed musikvideo med handling, humor og fed stemning. Jeg kan garantere, at man går fra biografsalen med lyst til mere, og det kan kun gå for langsomt, før endnu en film med de tre engle ser dagens lys.

Fredag d. 27 juni 2003 af: Filmnet.dk

#1 (af 1 kommentarer)
29-06-03 07:02:02